Markedsfør din virksomhed effektivt på nettet

Søger du en erfaren partner i markedsføring, som kan give dig mest værdi og kroner for dine annoncekroner?

Jeg har stor erfaring med online annoncer og markedsføring. I mange år har jeg hjulpet mindre og mellemstore virksomheder at skaffe dem flere kunder og mere salg.

Jeg tror på at bruge alle kneb og muligheder så meget som muligt. Du skal få så meget som muligt ud af dine annoncekroner.

Når det gælder markedsføring på nettet, er de største områder søgemaskineoptimering, betalte annoncer, sociale medier og nyhedsbreve.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering eller SEO, er den langsigtede strategi for at opnå mere synlighed i søgemaskinerne.

Google, Bing og de andre søgemaskiner gennemgår hver dag et enormt mængde sider. De følger de links de finder og prøver at finde ud af hvad hvilken side handler om. Der efter bliver siden rangeret ud fra række faktorer (Google har over 200 faktorer). Søgemaskinerne har kun så meget plads til at vise resultater og derfor prøver at vise de 10 resultater de tror er mest relevant til din søgning. De sider de tror vil mest sandsynligt opfylde dine behov.

Betalt annoncering

Betalt annoncering er kaldt efter den engelske forkortelse PPC. Som betyder at du betaler per klik på din annonce. Som igen betyder at i modsætning til den gamle banner model af betaling for et antal visninger, betaler du kun for hver person der klikker og lander på din hjemmeside.

Langt de fleste virksomheder burde benytte betalt annoncering online.

Fordele: Kan komme i toppen hos Google (eller i hvert fald ind på første side), som er vigtigt, især når man er lige startet og ikke har høj organisk placering. Lære kunderne at kende. Hvad de søger på og hvad fungerer for din hjemmeside (annoncetekster og budskab)

Google AdWords

Du ligesom fleste, kender nok til annoncer i søgeresultaterne og bannerreklamer på hjemmesider du besøger. Endda måske har oplevet at en annonce forfølger dig rundt på forskellige hjemmesider.

Det er Google AdWords (nu i 2018 bliver det omdøbt til Google Ads) som står for disse annoncer.

 

En hemmelig og glemt mulighed med AdWords som 99% af annoncører ikke benytter sig af (ja, også AdWords bureauerne). I hvert fald ikke systematisk og optimalt.

Markedsføring på Sociale medier

Sociale medier har i én årrække været en stor faktor i markedsføring online. Folk bruger mange timer hver dag på Facebook, Instagram og SnapChat.

Det er vigtigt at have det rigtige mindset når du skal aktivt bruge sociale medier. Som udgangspunkt er folk der til at slappe af, ikke til at søge efter dit produkt. Så det kræver en anderledes og indirekte strategi.

I dag skal du i højere grad betale for at øge dit "reach" til folk som ikke er dine fans i forvejen.

Jeg følger best practice i markedsføring på Facebook og Instagram.

Nyhedsbreve

Når det gælder markedsføring online, er nyhedsbreve normalt den mest lønsomme markedsføringskanal. Dvs. har højeste konverteringsrate.

Én af de største fordele er at det er din egen traffikkilde. Du skal ikke betale for annoncer eller kæmpe i Googles søgeresultater. Du sender blot en mail og en vis (høj) procent af dine modtagere vil tage handling.

Næsten ligesom at skrive en check til sig selv.

Det er absolut top-prioritet at bygge din nyhedsbrevsliste. Uanset om du ved hvad du skal gøre ved den eller ej. Det finder du ud af. Men du skal få folk til at give dig sin e-mail adresse.

Pris på online annoncer

Prisen varierer efter mål, ambition, marked og budget.

Og der er altid et rimelig stort beløb i opstartsfasen da den er mest omfattende. Det indebærer at lære dig, dit virksomhed og markedet at kende. De rigtige budskaber og så selvfølgelige det praktiske med opsætning af kampagner, sporing af disse osv.