Search Engine Journal skriver: Burde vi skrive tekster for søgemaskinerne eller brugerne?

Dette er et klassisk SEO dilemma. Hvis du skriver kun for søgemaskinerne, så er det lige meget hvis du får besøgende hvis ikke det konverterer. Og hvis du skriver kun for brugerne så risikerer du at ikke være synlig nok i Google.

Jeg anbefaler en mellemvej: Brugerne først og så meget for søgemaskinerne som mulig uden at gå udover brugeroplevelsen og læsbarheden.

Det er sådan Google gerne vil have det: Glade brugere der finder det de søger og bruger tid på hjemmesiden.

Nøgler

  • For ofte er tænkt for meget på at "skrive for søgemaskinerne"
  • Google bygget til at forstå "godt indhold"
  • Hvis du skriver godt indhold for mennesker, vil Google belønne dig.
  • Det virker ikke omvendt (færre fordele ved at udelukkende skrive for søgemaskinerne)
The brands and marketers that rush to publish content just to try and give their website some life with no real purpose aren’t hitting the mark, and they won’t win the click, either.

Kilde: Should We Write Content for People or Search Engines?

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

Kommentarer   

#1 Victorius 11-03-2019 14:11
Bare et test af jComments
Citater

Tilføj kommentar


Sikkerhedskode
Opdatér